Ticketsplus - meer dan een ticket

  • Home
  • Projecten
  • Aanbieders
  • Partners
  • Over ons
    • Nieuws
    • Vacatures
  • Contact
  • Home
  • Projecten
  • Aanbieders
  • Partners
  • Over ons
    • Nieuws
    • Vacatures
  • Contact

NIEUWS

Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit

3/29/2019

0 Reacties

 
Foto
'Ik vraag me af of we in Nederland nog aan het werken toekomen' – Hans van Leeuwen ​​
Op 26 maart werd voor de derde keer de ‘Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit’ georganiseerd door PleisureWorld, dit keer samen met het NRIT. We werden hartelijk ontvangen door Hans van Leeuwen van Pleisure World en Ronald Hoppzak, eigenaar van het Family Entertainment Centrum Sevenum.
Van een interessante presentatie over de groei van Toverland met 19% meer bezoekers t.o.v. 2017 tot alles over het inzetten van smart data d.m.v. gebiedsanalyse en de opkomende trends binnen de dagrecreatiebranche. Ook collega Rick Kieboom (sales manager, Ticketsplus) gaf een lezing over de kracht van de regio en vertelde over hoe veelzijdige verkoopkanalen je helpen bij meer bezoekers.
 
Het Nieuwe Dagje Uit bracht ook dit jaar weer zo’n 120 ondernemers bij elkaar die deelnamen aan diverse lezingen van (inter)nationale sprekers en rondleidingen en elkaar op de hoogte brachten van de laatste innovaties. Door de organisatie zijn er ook weer een aantal trends binnen de Leisure onder de aandacht gebracht. Wij zetten alles nog even op een rijtje.
Foto
Foto
Trends & ontwikkelingen binnen de Leisure branche
Waar veel uitjes zich richten op het weekend (zaterdag en zondag) wordt dit in de toekomst breder getrokken door hier ook de vrijdag bij te betrekken. Doordat veel mensen vaak 4 dagen werken en een donderdagmiddag borrel houden in plaats van een vrijdagmiddag borrel moet hier zeker op worden ingespeeld.
 
Een andere trend die wordt benoemd is dat een andere focus nodig is om meer omzet te kunnen maken. Door meer aandacht te besteden aan bestaande klanten zal het bestedingsbedrag groter worden waardoor je meer omzet realiseert. Hospitality en gastvrijheid zijn hierin cruciaal, dus een persoonlijk ontvangst is belangrijk. Gasten moeten zich belangrijk voelen en met een goed gevoel weer weg gaan. Dit geldt ook voor vakantieparken waar deze trend doorzet. Het bedrag wat mensen besteden tijdens een short stay ligt vele male hoger dan bij een lange vakantie. Door hier als vakantiepark op in te spelen lever je meer service en dit vergroot de kans op omzet.
Daarnaast krijgt Nederland steeds meer mondiale aanbieders. World Food Life Experience in Wageningen en Doloris in Tilburg zijn twee voorbeelden hiervan. Met een start rond de 27 euro p.p. bieden zij een complete beleving inclusief eten. Ook worden er foodcourts toegevoegd aan attractieparken Doordat er steeds meer activiteiten geclusterd worden in combinatie met de horeca leidt dit tot een nieuw soort pretpark, foodtainment, die inspeelt op de gedachten van de Family Entertainment Centra. Als stand alone bedrijf wordt het steeds moeilijker om op te vallen. Mensen willen graag een keuze hebben en kiezen eerder voor een totale beleving met meerdere activiteiten en horeca in één. De wijze waarop de consument bereid is zijn te spenderen, wordt dan ook verdeeld over diverse activiteiten.
Foto
Als laatste trend moet er meer smart data in worden gezet om te onderzoeken welke bezoekers het belangrijkste zijn voor een bedrijf. De concurrentie wordt steeds meer uitgebreid waardoor je je niet op alle doelgroepen kunt focussen. Smart data helpt hierbij om te onderzoeken welke doelgroep écht relevant is. Veel marketeers doen hun werk nog op gevoel. Door dit te combineren met een One Page KPI kun je beter bijsturen waar nodig en relevanter zijn voor je doelgroep.
Foto
Award Beste FEC 2019
Om de dag goed af te sluiten werd de award uitgereikt voor de beste Family Entertainment Center van 2019, gewonnen door Avonturenboerderij Molenwaard! Een uitje waar je alles leert over het Hollandse landleven met Fien en Teun en met een divers aanbod aan activiteiten op het terrein. In het eerste jaar bezochten ruim 100.000 bezoekers dit interactieve uitje in Groot-Ammers.
0 Reacties



Laat een antwoord achter.

Foto
Monseigneur Hopmansstraat 2, 4817 JS Breda
E-mail address: info@ticketsplus.nl
Phone number: +31 (0)76 514 12 42
Copyright © 2016 - Ticketsplus B.V.